Voor marketeers, communicatieprofessionals en managers in de non-profit die meer grip op hun doelgroep willen

Kunstenares Caroline verandert met textiel

De textiele kunstwerken van Caroline Grootenboer zijn veranderlijk, verantwoord en expressief. Changeable Art is gefundeerd op principes als duurzaamheid, re-use en verantwoordelijkheid nemen. De werken bestaan uit losse, handgemaakte onderdelen van vilt. In allerlei kleuren, en de samenstelling kan steeds worden veranderd. Caroline: “Mijn kunst kan je mee laten veranderen met bijvoorbeeld de seizoenen. In de…
Lees meer

‘Als ervaringsdeskundige deel ik mijn verhaal om anderen te helpen’

Hamid el Manssouri werd geboren in Marokko en emigreerde op 3-jarige leeftijd naar Nederland. We kwamen in een vreemd land terecht, kenden niemand en spraken de taal niet. Ik deed alles wat God verboden had. Gelukkig kwam ik er weer bovenop. Nu deel ik als ervaringsdeskundige mijn verhaal om anderen te helpen. ‘Mijn vader moest…
Lees meer

‘Ik begrijp de cultuur en spreek hun taal’

Mine Özalp-Durmaz (35 jaar) begeleidt Turkse vrouwen met psychische en psychiatrische klachten. Als leefwerelddeskundige en met een diploma POH-ggz op zak weet ze het vertrouwen te winnen van vrouwen die zich anders niet gehoord of begrepen voelen. Mine Özalp-Durmaz kent de problematiek van verward gedrag maar al te goed. Haar schoonmoeder overleed aan een psychische…
Lees meer

“Ondanks screening gaan er nog steeds mensen dood aan borstkanker”

Epidemioloog Carla van Gils (UMC Utrecht) doet al meer dan 20 jaar onderzoek naar borstdensiteit en het risico op borstkanker. “Toen ik promoveerde wisten we al dat de dichtheid (in het Engels: dense) van het borstweefsel een belangrijke risicofactor voor borstkanker is. Daarbij kwam dat de screening voor mensen met een hoge borstdensiteit niet gevoelig…
Lees meer

Hoe verleid jij je doelgroep tot kijken, kijken en wél kopen?

Ik ben net terug van een heerlijke vakantie in Turkije. Even alles loslaten, de zon op je huid voelen, luisteren naar het geluid van golven en veel leesplezier van mijn e-reader. We zaten all-inclusive dus kwamen niks tekort. En toch wist een verkoper me te verleiden om te betalen voor een drankje. Hoe deed hij…
Lees meer