Voor marketeers, communicatieprofessionals en managers in de non-profit die meer grip op hun doelgroep willen

‘Ik begrijp de cultuur en spreek hun taal’

Mine Özalp-Durmaz (35 jaar) begeleidt Turkse vrouwen met psychische en psychiatrische klachten. Als leefwerelddeskundige en met een diploma POH-ggz op zak weet ze het vertrouwen te winnen van vrouwen die zich anders niet gehoord of begrepen voelen. Mine Özalp-Durmaz kent de problematiek van verward gedrag maar al te goed. Haar schoonmoeder overleed aan een psychische…
Lees meer

“Ondanks screening gaan er nog steeds mensen dood aan borstkanker”

Epidemioloog Carla van Gils (UMC Utrecht) doet al meer dan 20 jaar onderzoek naar borstdensiteit en het risico op borstkanker. “Toen ik promoveerde wisten we al dat de dichtheid (in het Engels: dense) van het borstweefsel een belangrijke risicofactor voor borstkanker is. Daarbij kwam dat de screening voor mensen met een hoge borstdensiteit niet gevoelig…
Lees meer

Hoe verleid jij je doelgroep tot kijken, kijken en wél kopen?

Ik ben net terug van een heerlijke vakantie in Turkije. Even alles loslaten, de zon op je huid voelen, luisteren naar het geluid van golven en veel leesplezier van mijn e-reader. We zaten all-inclusive dus kwamen niks tekort. En toch wist een verkoper me te verleiden om te betalen voor een drankje. Hoe deed hij…
Lees meer

Hoe jouw doelgroep deze 2 momenten beleeft bepaalt hun gehele ervaring

“Ik ben nooit ziek. Mijn hartinfarct kwam als een grote verrassing. En dan ook nog eens op vakantie in het buitenland. Mijn vrouw en ik hadden natuurlijk veel zorgen en er moest van alles geregeld worden. Gelukkig nam de reisverzekering veel van ons over. Ze hadden rechtstreeks contact met het ziekenhuis, regelden de terugvlucht en…
Lees meer

Belangrijke factoren voor een zorgeloze klantreis in de zorg

De arts neemt direct het woord. “De uitslag van je onderzoek is positief”. Zei hij nou positief? Je schrikt. Er gaan allerlei gedachten door je hoofd. Je ziet de lippen van de arts bewegen, maar de woorden vervagen. Al snel hoor je hem helemaal niet meer. Na 15 minuten sta je weer buiten en ga…
Lees meer