Voor marketeers, communicatieprofessionals en managers in de non-profit die meer grip op hun doelgroep willen

Wie jouw doelgroep (niet) is

Het is verleidelijk om te denken dat jouw organisatie er voor iedereen is. Je wilt immers zoveel mogelijk mensen helpen. Zeker als je in de zorg en welzijn of voor een goed doel werkt. Het is soms dan lastig te begrijpen dat niet iedereen geholpen wil worden. Of je kan niet iedereen helpen, omdat je daar…
Lees meer

Meubelmaker Wilfred Kalf vertaalt Hollands meesterwerk in drankenkabinet

‘Laat je inspireren door een schilderij en maak op basis hiervan een hedendaags design’. Dat was de opdracht van Masterly The Hague aan Wilfred Kalf (2018). Hij ontwierp een kabinet. De bezoekers waren razend enthousiast! Van inspiratiebron tot meubelstuk, we nemen je mee in de totstandkoming van dit unieke kabinet. Het stoeltje van opa Al…
Lees meer

Durf je te vragen: ‘Denk jij weleens aan de dood?’

“Kun je je voorstellen hoe eenzaam je bent, als niemand je verdriet ziet? Dat je dan maar uit wanhoop en onmacht een poging tot zelfdoding doet?” In de jaren dat Marion Ferber in het onderwijs werkte, kreeg ze regelmatig te maken met zelfdodingpogingen en zelfbeschadiging onder jongeren. Dat raakte haar enorm. In 2003 greep ze…
Lees meer

,,Rinie (72) rijdt op Nationale Ouderendag voor het eerst paard”

Rinie Veenman (72) heeft haar hele leven al grote bewondering voor paarden. Maar erop rijden, daar kwam het nooit van. Daarom gaat vandaag, op Nationale Ouderendag, haar grote wens in vervulling: rijden op een groot paard. En die stap zetten, is best een grote voor mevrouw Veenman. Alleen Bijna 6 jaar geleden overleed de echtgenoot…
Lees meer

,,Molenaar ben je uit liefde”

In het jaar dat Culemborg 700 jaar stadsrechten viert, viert Leo Tiggelman zijn 25-jarig jubileum als molenaar van molen de Hoop. En daar is hij trots op! Als je werk niet meer gelukkig maakt, moet je wat anders gaan doen. Zo ging het ook bij Leo Tiggelman. Op een dag zei zijn vrouw: ‘Leo, stop…
Lees meer